Slobodno nas nazovite, ne grizemo : )

Hrvatska, jedrenje pučinskim otocima tragovima Diomeda i Diomedea

Vodič: Mladen
Polazak: Rujan 2024.
Trajanje: 8 dana (5 radnih dana)
Zahtjevnost: 2
Veličina grupe: 6-10 suboraca 🙂
Cijena putovanja: 990 ( 7.459,16 kn )

Fiksni tečaj konverzije: 1 € = 7.53450 Kn.

Naši stari suborci imaju extra 65,00eura popusta na svako treće putovanje juhuuu.

U cijenu nije uključena avionska karta pošto nam ne treba 🙂

Gdje spavamo???

Naše plovilo je super luksuzna i nova novcata veeeelika jedrilica od 15 metara koja će nam biti dom, pa tako imamo na raspolaganju 5 dvokrevetnih kabina, 1 jednokrevetna, 3 kupaonice sa WC-om, veeeliki dnevni, kuhinju (full opremljenu skoro ko doma) i još veću palubu obloženu tikovinom, a furamo i svoj roštilj, te SUP daske za podizanje rejtinga na instač objavama;)

Očekivane temperature:

Temperature se kreću od 20 C noću do cca 35 C danju

Nofci:

1 euro iznosi otprilike 1,00 euro 🙂

B&B (bolesti&beštije):

Triba se najviše pripaziti propuha i sumnjive rakije

Vrimenska razlika:

Nevreme 🙂

Potrebna oprema:

sunčane naočale, krema za sunčanje, tenisice i natikače, majice kratkih rukava (lycra hladi i stiti od UV zraka), duge hlače, kratke hlače, jakna (suskavac za zastitu od vjetra i kise za svaki slucaj),  toplija odjeća (flis), kapa/šešir, osobni lijekovi, repelenti za komarce, vlažne maramice

Misija:

Imamo opaku jedrilicu i tražimo bandu koja je spremna na istraživanje domaćih pučinskih otoka. Planiramo jedriti splitskim akvatorijem sa naglaskom na pučinske otoke zvučnih imena poput Palagruže Sušca, Lastova, Biševa i nekih za koje rijetki znaju. Okvirni plan jedrenja: Šolta, Paklenjaci, Vis, Biševo, Svetac (Brusnik), Palagruža, Sušac, Lastovo, Hvar i opet Šolta. Ovisno o vremenskim uvjetima prilagođavamo rutu kako bi sigurno jedrima prošli i doživjeli što više, a to i jeste izazov i čar navigacije i bančenja Neptunovim prostranstvima.

Okvirni plan jedrenja: Šolta, Paklenjaci, Vis, Biševo, Svetac (Brusnik), Palagruža, Sušac, Lastovo, Hvar i opet Šolta. Ovisno o vremenskim uvjetima prilagođavamo rutu kako bi sigurno jedrima prošli i doživjeli što više, a to i jeste izazov i čar navigacije i bančenja Neptunovim prostranstvima.

Isplovljavamo sa Šolte na našoj glanc novoj 15-metarskoj jedrilici, zanosnih bokova prekrivenih tikovinom i bujnih jedara  🙂 okupanoj usred kristalno čistog zaljeva samo 100 metara od trajektne lučice u mjestu Rogač. Sredili smo i besplatne parkinge 2 metra od krme. Ukoliko uraniš u dolasku i plaža je blizu, a i nekolicina otočkih konobica uz samo more. Glavna fora je u tome što na ovaj način krećemo praktički jedan dan ispred svih ostalih nautičara koji će u hordama isplovljavati iz gužvovitih kopnenih mega-marina i luka. Već prvi dan vjetrić nas gura preko valića put Visa poznatog po komiškim ribarima, njihovim gajetama Falkušama, viškom vinu, Titovoj špilji i bogatoj ratnoj povijesti; gdje se kupamo i provodimo prvu večer u romantici viškog zaljeva u kojem su smještena dva gradića Luka Vis i romantični Kut. Posjećujemo i konobu na vrhu otoka gdje se nalaze vinogradi koji danas prekrivaju sletne piste iz doba drugog svjetskog rata, kada su odavde polijetali britanski avioni i igrao kriket.

Iduće jutro, nakon noćenja u našem ‘hotelu sa tisuću zvjezdica’ i kupanca, dižemo jedra i usmjeravamo pramac put komiških ribara i dalekoj Palagruži. Pučinski greben sa kojeg se lako mogu razaznati noćna svjetla Fiata i Vespi koji krstare obalnim cesticama talijanske ‘čizme’. Posjet Palagruži i nakon toliko godina provedenih na Jadranu čini vrhunac svake naše plovidbe i posebna je privilegija ovdje baciti sidro i provesti jedan dan, jer osim ribara i svjetioničara malo tko ovdje kroči. Koliko god da krivo zvuči odlazimo na pravi cipel-cug trek do svjetionika na vrhu otoka da uz kavicu ili bevandu proćakulamo sa barbom svjetioničarem i možda otkupimo koji kilo svježe ribe od njega. Uz malo šarmiranja;) možda nas pusti i da se uspnemo do zrcala koje osvjetljava sigurnu plovidbu i štiti ribare i mornare u noćnim plovidbama.

Vrijeme je za Sušac blues. Uz malo sreće i Neptunove vjetrove…kehm, mislimo na maeštral c c c;) režemo pučinske valove i posjećujemo daleke obale otoka Sušca. Otočić na kojem danas obitavaju dvije duše, svjetioničar čija se svjetleća hiža uspinje i svitli ka lanterna u tmini povrh impozantnih klisura, te nam pruža bacanje pogleda u daljine naizgled beskonačnog modrog Jadrana i okolne otoke (čitaj: mega-dobre selfije:). Drugu polovicu pučanstva čini pastir Goran. On živi pak sa svojim stadom nedaleko od našeg sidrišta poput kakvog praiskonskog troglodita dobroga srca. Njega i njegovo stado moramo obići netom prije mraka da lakše brojimo ovčice za dobar san.

Gibamo na Lastovo u uvalu Zaklopaticu gdje nakon nekoliko dana brodske kuhinje nalazimo okrijepu u obiteljskoj konobi. Tamo ćemo napojit barku vodom i strujom, a sebe pekom i vinom, a prije toga protegnuti naše krakove i posjetiti mjesto Lastovo. Smješteno na vrhu otoka uzdiže svoje ‘fumare’ tipične dimnjake iz kamenih kuća, s jedne strane avionski pogled na Korčulu, a s druge na vinograde i polja. Lastovo i Lastovnjaci su dio parka prirode Lastovsko otočje pa iduće jutro hrlimo na kupanac na jedan od tih famoznih otočića. Prije nego digne podnevni maestro motoriramo prema zapadnoj strani Korčule, ručamo i kupamo se na Paržnjacima, a onda siti i veseli dižemo jedra i put Hvara.

Hvar, je vjerojatno naš najrazvikaniji otok, a i s razlogom. Nekoć glavna remontna luka za mletačke galije, a danas se svaki puta divimo ljepoti grada Hvara i tirkizu Paklenjaka, a postoji i velika šansa za kvalitetno bančenje i noćni život. Do ovog momenta svi smo već pobratimljeni stoga vaš skiper spava cijeli dan jer pretpostavlja da ste do sada sve već naučili i preuzimate brod ;). Petak jedrimo kroz Splitska vrata i sidrimo u blizini naše šoltanske marine ispred konobice pa da se preplanuli i slani još jednom sjednemo za stol bez gužve i obavimo posljednju večericu. 

Subotnje jutro još par manovri, valja se vezat na INA crpku, nahraniti diesel motorčić, obaviti desant na lokalni bar i štand sa pecivima, vaš skiper obavlja administraciju i broji jeste li svi na broju;) Plaža je i dalje tu a i trajekt ide za Split u 10h. Povratak na čvrsto tlo je dobrodošlo, no kao što Joža Horvat kaže …da je kap ljudske krvi po svom kemijskom sastavu gotovo istovjetna s kapi morske vode! Više nema nazad… pogled nesvjesno skreće u daljinu i maštamo o dalekim Neptunovim svjetovima, Kontikiju, Kahunama, ljudožderima sa Papue…

Predviđeni plan putovanja

01. dan – iskrcaj iz Jadrolinijine utrobe na Šoltu u trajektnoj luci Rogač gdje se ukrcavamo na našu jedrilicu i isplovljavamo za Paklenjake 

02. dan sa Paklenjaka šibamo za Komižu, tamo bančimo kod L..e N……a i obilazimo muzej ribarstva grada Komiže. Tko je za jako preporučamo military turu po napuštenim vojnim objektima otoka sa našim skoro nomadskim vodičem. Navečer odlazimo na peku u kultno mjesto Rokis na vrhu Visa

03. dan – na Palagružu♩♩♩na Palaguzu…napala guzu…vrhunac našeg putovanja uz malo Neptunove naklonosti dosižemo mjesto koje se mora doseći i doživjeti barem jednom u životu svakog nautičara koji iole drži do sebe. Nakon druženja sa barbom svjetioničarom tj. jedinim stanovnikom otoka pale bu i gradele 😉

4. dan ranojutarnji ples po valovima nazad prema istoku podno strmih klisura na još jednu daleku obalu otoka Sušca koji je, ali fakat spektakularan…

5. dan neobrijani i željni da nas netko mazi i dvori selimo na Lastovo, zeleni veliki dragulj zaštićen kao park prirode. Tamo u uvali Zaklopatica nalazimo sigurnost i okrijepu u konobici Santor kod naših starih dobrih domaćina obitelji Škara. WIFI, struja, voda, tuševi, oborita riba, vino, uje, šetamo do mjesta Lastovo po croissante i fantastične poglede prema Lastovnjacima (tamo ćemo definitivno morati svratiti jednom prilikom;)

6. dan – motoriramo prema Korčuli na rani ručak i kupanje u raznim nijansama tirkiza kod otočića Paržnjaka, jedrimo za Hvar. HVAR!

7. dan – skiper vas sakuplja u policijskoj stanici, plaća jamčevinu i veže za jarbol pa diže jedra i pravac Šolta. Zadnju večer provodimo bančeći u konobi Pasarela prisjećamo se svih nedaća i čarolija koje život na palubi donosi. Ovo iskustvo definitivno podsjeća naše tijelo na naše dobre stare akvatičke korijene. A more je dobilo još 10 novih saveznika koji će mu se uvijek vraćati 🙂

8. dan – Grkinjo znaj svemu je Kraj…svira na radiju. Pali se makina oko 5:58 ujutro, a paralelno se kuha kava. Pakiramo se i trošimo tankove vode do posljednje kapi, ipak se vraćamo nazad u ‘civilizaciju’. Dok vaš keptn razdužuje našu korablju vi ste u pekari i davite se svježim pekarskim delicijama i kavama, plažica je nedaleko, a i trajekt…ukoliko se uopće odlučimo vratiti;)

* Plan puta je podložan promjenama, a uzrok mogu biti više sile, sigurnost broda i posade, kao i nastojanje da sa što većom lakoćom plovimo pogonjeni jedrima i vidimo što više.

Cijena putovanja

Cijena organizacije i predviđenih troškova putovanja tijekom 8 dana iznosi 990,00 eura

Način plaćanja

Rezervacija mjesta u grupi potvrđuje se uplatom u iznosu od 265,00 eura na račun Agencije:

IBAN HR0423400091111008184

SWIFT (BIC) banke: PBZGHR2X

Svrha: Hrvatska jedrenje 2024. – ime i prezime putnika

Nomadi daleka putovanja d.o.o. Gacka 16, 10000 Zagreb

Ostatak od ukupne cijene putovanja u iznosu od 725,00 eura plaćate našim lokalnim partnerima na prvi dan putovanja.

Iznos uplaćen za rezervaciju putovanja je nepovratan, osim ukoliko Agencija mora otkazati putovanje (u tom slučaju se putniku vraća uplaćeni iznos u cijelosti). Agencija zadržava pravo otkaza putovanja ukoliko se ne prijavi dovoljan broj putnika (grupa može putovati i s manje putnika, no u tom slučaju potrebno je napraviti rekalkulaciju cijene), odnosno u slučaju izuzetnih okolnosti (pandemija, rat, nemir, štrajk, teroristička akcija, sanitarni poremećaji, elementarna nepogoda, intervencija nadležnih vlasti, situacije koje su izvan kontrole organizatora i sl. događaji “više sile”).

U slučaju otkaza putovanja od strane putnika, Agencija zadržava iznos uplaćen na ime rezervacije putovanja. U iznimnim slučajevima, koji se posebno razmatraju, putniku se može odobriti korištenje navedenog iznosa za neko drugo putovanje u ponudi Agencije i to u roku od godinu dana od datuma pismenog otkaza. Agencija pritom zadržava pravo umanjenja navedenog iznosa za cijenu eventualno nastalog nepovratnog troška prilikom organizacije putovanja za navedenog putnika.

U slučaju prijave manje od 10 putnika, cijena putovanja će biti uvećana za 70,00 eura (za 8-9 putnika), odnosno 135,00 eura (za 6-7 putnika).

Što je sve uključeno u cijenu?

  • Troškovi organizacije i vođenja putovanja
  • Vrhunski skiper, ali fakat najbolji skiper kojeg poželjeti možete
  • Pružanje podrške pri kupovini putnog osiguranja
  • Sva noćenja tijekom ture – dvokrevetne kabine na jaaako ugodnoj super novoj jedrilici
  • Mudri savjeti gdje i kako ukoliko poželite doći koju noć ranije ili ostati koju nakon jedrenja
  • Naknade za vezove i punjenje vode
  • Boravišne pristojbe
  • Sve ulaznice za parkove prirode koje ćemo posjetiti

Što nije uključeno u cijenu:

  • Prevoz do naše marine na Šolti
  • Hrana i cuga na brodu koju ćemo kupiti u super marketu i jako fina klopa i cuga po restoranima
  • Gorivo za jedrilicu (ukoliko nas se smiluju bogovi vjetra cca par sto kuna po glavi)
  • Napojnica za prije spomenutog vrhunskog nomadskog skipera

Rezervacija putovanja

Ako želite na ovo putovanje sa Nomadima popunite donji formular i mi ćemo Vam se javiti sa svim potrebnim informacijama i objasniti vam proces prijave i pripreme za putovanje